Ettevõtja Enn Veskimägi ei näe aastaid väldanud sõidupäevikute täitmisel mõtet.
- Ettevõtja Enn Veskimägi hinnangul ei ole sõidupäevikute pidamine mõttekas. Foto: Andras Kralla
Kui 2009. aastast tõsteti ametiautode erisoodustuse hinda 2000 kroonilt 4000 kroonile ehk 256 eurole, siis selle tulemusena maksulaekumine vähenes 30% võrra, meenutas Veskimägi.“2000 krooniga maksid erisoodustust pea kõik. Kui tõsteti 4000 krooni peale, hakati sõidupäevikut täitma. Arvati, et korrutame kahega ja saame kaks korda rohkem raha,” rääkis Veskimägi, lisades, et ühel hetkel tuleb ettevõtjale ette maksupiir, millega ta enam ei nõustu. “Päeviku täitmine on absurd, sest reeglina täidetakse seda tagantjärele ja seda ei jõuta kontrollida.”
Maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helmi on öelnud, et tuleks langetada autode erisoodustusmaksu, kuna praegune maksumäär pole ettevõtjatele vastuvõetav ja sunnib neid sõidupäevikuid pidama.
“See (sõidupäeviku täitmine – toim) on aastal 2015 ebamugav ja suunab ettevõtjaid teele, kuhu nad minna ei tahaks. Ettevõtjad tulevad mu juurde ja ütlevad, et Marek, saad ju aru, et kirjutame sinna midagi, et oleks tehtud, ning meie omakorda saame aru, et kui sinu inimesed tulevad kontrollima, on väga raske tagantjärele tuvastada, kuhu täpselt mingil kellaajal sõideti,” kirjeldas Helm viimastel kuudel olnud kohtumisi ettevõtjatega.
Seotud lood
Praegu eeldatakse, et kõik tööautot kasutavad töölised on petturid ja riigivargad ja seepärast on tööauto kasutamise erisoodustusmaks pandud ebamõistlikult kõrgeks, märkis Astlanda Ehituse juhatuse esimees Kaupo Kolsar.
Valitsus on riigikogule ette valmistamas firmaautode maksustamise ja sõidupäevikute kaotamise eelnõu, ütles rahanduskomisjoni esimees Remo Holsmer kohtumisel kaubandus-tööstuskojaga.
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele